Kjøpsvilkår hos Seatronic - Båtutstyr AS

Kjøper du varer i vår nettbutikk, på epost eller på telefon, sender vi varene med Bring eller Postnord.

Leveringssteder
Seatronic - Båtutstyr AS leverer til hele fastlandet, samt Svalbard og Jan Mayen. De fleste pakker vil ankomme din nærmeste eller valgte post i butikk, og du vil få melding når varen har ankommet. Varene blir normalt liggende 2 uker på postkontor/post i butikk.

Fraktkostnader
Vi benytter oss av Posten og Postnord som transportører. Fraktkostnaden avhenger av hvilken fraktmåte du velger, hvor i landet du bor og størrelse/vekt på sendingen. Vi beregnet ikke påslag på frakt; fraktprisen du får i nettbutikken er den samme som det koster oss å sende varen.

Leveringsmåter
Vi tilbyr en rekke fraktmåter. Du må velge hvilken fraktmåte du ønsker å benytte i kassen. Prisen for hver enkelt fraktmåte fremkommer i kassen, og du får enkelt oversikt over hva totalbeløpet for ordren inkludert frakt blir. Ikke alle fraktmåter er tilgjengelig for alle postnummer, og det kan også være begrensninger i størrelse/vekt for enkelte postnummer.

Vi tilbyr følgende fraktmåter:

  • Klimanøytral Servicepakke
    Klimanøytral Servicepakke er fremme 2-5 virkedager fra den sendes fra oss, og blir levert til nærmeste eller valgte post i butikk eller postkontor. Hvis du har lagt inn mobiltelefonnummer og epost når du bestilte, vil du få epost og SMS med sporingsinformasjon, og kan følge sendingen fra den forlater vårt lager. Klimanøytral Servicepakke passer for sendinger opp til 35 kilo. Du får også varsel på SMS og epost når pakken ankommer postkontor/post i butikk.
  • Bedriftspakke
    Bedriftspakke er fremme 2-5 virkedager fra den sendes fra oss, og leveres til bedriftsadresser mellom 08:00 og 16:00. Hvis du har lagt inn mobiltelefonnummer og epostadresse når du bestilte, får du epost og SMS med sporingsinformasjon. Postens sjåfør ringer ikke før varene leveres.
  • Bedriftspakke ekspress over natten
    Bedriftspakke er fremme 1-2 virkedager fra den sendes fra oss, og leveres til bedriftsadresser neste virkedag. Hvis du har lagt inn mobiltelefonnummer og epostadresse når du bestilte, får du epost og SMS med sporingsinformasjon. Postens sjåfør ringer ikke før varene leveres
  • Hjem på døren
    Hjem på døren er fremme 2-5 virkedager fra den sendes til oss, og leveres privatadresser mellom 17:00 og 21:00. Hvis du har lagt inn mobiltelefonnummer og epostadresse når du bestilte, får du epost og SMS med sporingsinformasjon. Posten gjør 2 forsøk på å levere pakken, og dersom ingen kan motta pakken på leveringadressen etter 2 forsøk, blir pakken vanligvis levert til nærmeste postkontor/post i butikk.
  • Brev
    Enkelte ordre kan sendes som brev. Vekt og verdi avgjør om du kan velge å få tilsendt ordren som brev. Det er normalt fremsendingstid på 2-5 virkedager.
  • Postnord MyPack Home til privatadresser
    MyPack Home tar normalt 2-5 virkedager, og leveres i utgangspunktet ut mellom 17:00 og 21:00. Transportøren gjør 2 forsøk på å levere ut sendingen. Deretter leveres sendingen til nærmeste Postnord MyPack utleveringssted. Merk at Postnord har færre utleveringsruter i enkelte deler av landet.

Leveringstidene over er fremsendingstider, altså tiden det under normale forutsetninger tar fra varen sendes fra oss til varen er fremme hos deg. Enkelte tider på året, for eksempel i julen og når transportørene avvikler ferie, kan fremsendingstiden avvike fra dette. Det kan forekomme at en forventet leveringsdato vises i nettbutikkens handlekurv ("Beregn fraktkostnad") eller i kassen (steg 4 - "Leveringsmetode"). Også disse estimatene forutsetter at varen er på lager og sendes med første mulige sending.

Feil ved leveranser
Det er viktig at du sjekker pakken så fort du har mottatt den. Dersom det er skader på emballasjen bør du sørge for å dokumentere dette med bilder. Dersom du mottar varer som er ødelagt, feil eller ikke riktig antall, må du så fort som mulig ta kontakt med oss, slik at vi kan sørge for å rette opp feilen.

Vi bestreber oss på å ha riktig informasjon om tilgjengelighet og leveringstid på varene vi selger. Vi tar imidlertid forbehold om at feil kan oppstå i vårt lagersystem eller at annen leveringsinformasjon kan være feil.

Sendinger til Svalbard
Vi sender varer til Svalbard. For å gjennomføre handelen med korrekt MVA, må du registrere deg i vår nettbutikk med leveringadresse og postnummer på Svalbard. Dersom du handler uten å være logget inn, vil vi refundere MVA på et senere tidspunkt.

Posten krever et tillegg på kr. 216,- (eks. mva) på alle forsendelser til Svalbard, og dette tillegget legges automatisk til i vår nettbutikk. Ettersom Svalbard og Spitsbergen regnes som tollmessig tredjeland kreves korrekt dokumentasjon gjennom handels- eller proformfaktura. På pakker med netto vareverdi over kr 5000, vil fortolling på kr 273 og kr 28 pr varelinje tilkomme fra 01.12.2017. Dette betales til Posten ved utlevering eller faktureres av Posten separat.

Search engine powered by ElasticSuite