Sleipner Side-Power Thruster Systems SE60 thruster, 12V
   Frequently Asked Questions and Answers
Sleipner Side-Power SE60 er en 12V baug- eller hekkthruster med en skyvekraft på 60-73 kg, som er beregnet på båter fra 27 til 38 fot, avhengig av vekt og vindareal.
SE60 er en av Sleipners mest populære modeller, og har en uovertruffen installasjonsfleksibilitet. Ikke bare kan den installeres som baug- og hekktrhruster, men den kan monteres i alle vinkler på tunnelen, og i tillegg kan el-motoren roteres 90 grader på motorfestet.
Dette er standardversjonen med av/på kontroll. Det finnes også en PRO-versjon med variabel turtallskontroll.
Baug- og hekkthruster
SE60 kan monteres som baugpropell i tunnel gjennom baugen, eller som hekkthruster i en hekktunnel akter.
Sleipners hekktunneller monteres enkelt på båtens akterspeil, er laget i solid og holdbar glassfiber, og er utformet for å forbedre thrusterens ytelse.
El-motoren, relee, det patenterte IPC-kontollsystemet og de mekaniske delene er spesialbygde, og er basert på Sleipners erfaringer som verdensledende i thurstermarketet gjennom flere tiår.
De elektriske motorene, releene, det patenterte IPC-kontrollsystemet og de mekaniske delene i fremdriftssystemet er alle spesialdesignede og spesialbygde – på bakgrunn av mange års omfattende erfaring som leder i det globale thrustermarkedet.
Egenskaper
- IPC (Intelligent Power Control) gir et lite opphold mellom retningsendringer, noe som reduserer slitasjen på de mekaniske delene, samtidig som releets funksjoner overvåkes - noe som både reduserer faren for å ødelegge utstyret og for å unngå ulykker i havn.
- Q-Prop 5-blads propell reduserer støy, men har opprettholdt den eksepsjonelle effekten fra de gamle 4-bladspropellene, og i noen tilfeller økt den.
- Overheat Protection oppdager automatisk overoppheting av interne komponenter, og skrur av for å ikke få en farlig overoppheting av hele systemet.
- Fleksibel installasjon gjør at man utnytter den plassen man har. Thrusterens utall av monteringsmåter gjør at man kan skreddersy den til de rommene som finnes i båten.
- Analog. Sleipners analoge signalkabler med plug-and-play høykvalitets-kontakter er fargekodene for å matche koblingsskjema. Installasjonen går som en lek.
- Galvanisk separasjon. De delene under båten som utsettes for sjøvann er galvanisk isolerte fra elsystemet om bord, noe som eliminerer krypstrøm.
- Forseglet og livstidssmurt girhus. Baugpropellens girhus er oljefylt for livstids-smurning, og forseglet med en mekanisk tetning med keramikk og karbon som gir usedvanlig lang levetid og maksimal sikkerhet mot vanninntrenging.
- Enkel propell. En korrekt konstruert baugpropell med enkel propell vil være det mestenergieffektive systemet, og i tillegg passer konstruksjonen best på smale skrog/bauger.
Den første Sleipner/Side-Power baugpropellen ble utviklet i 1985 og dagens standard tunnelthrustere baserer seg fremdeles på de samme driftsikre prinsippene. Som hovedproduktet hos Sleipner, har det vært en kontinuerlig videreutvikling gjennom denne tiden som i dag har gjort Side-Power til verdens mest solgte baugpropell, kjent for kvalitet og innovasjon. Svært mange av de ledende båtprodusentene velger Side-Power!
SKU | SLSE60S |
---|---|
Produsent | Sleipner |
Båtstørrelse | 29-38 fot |
Effekt | 4 hk |
Propellblader | 5 |
Skyvekraft | 60 kg |
Driftsspenning | 12V |
Båtstørrelse | Fra 26 til 30 fot, Fra 31 til 35 fot |
Montering | Innvendig (tunnel) |
Tunneldiameter (Ø) | 185 mm |
Effekt | Under 5 hk |
Skyvekraft | Fra 40 til 100 kg |
-
Side-Power Thruster Systems SE80 baugpropell, 12Vkr 23 899,00