Compact Reactor 40 autopilot med Shadow Drive og GHC 50 display, for motorbåt
   Frequently Asked Questions and Answers
Compact Reactor 40 autopilot med Shadow Drive er beregnet for motorbåter opp til 25 fot, med én motor på maks 150 hk. Maksimal styresylinder på opptil 150 cc forplantende båter, og 225 cc for fortrengerskrog – men vi anbefaler maks 165 cc for å ungå at autopiloten oppleves for treg.
Dette er en autopilot for cruising båter og anbefales ikke der det krever høy nøyaktighet ved bruk i røff sjø eller lav fart, for eksempel dorging. Med Garmin Compact Reactor 40 kan du holde kursen i middels til høy hastighet i med god trygghet.
Shadow Drive-teknologi
Shadow Drive-systemet kobler automatisk fra autopiloten hvis roret dreies og aktiveres igjen når du holder en stø kurs.9-akset AHRS uten beveglige deler
Garmin Reactor 40 benytter seg av et 9-akset kursreferansesystem (kompass) uten beveglige deler. Dette systemet gir god retningsstabilitet, noe som minsker rorbevegelser og dermed strømforbruk.
AHRS systemet lar i tillegg autopiloten reagere på bølgenes påvirkning for å holde en mer stabil kurs.
Minimal konfigurasjons- og kalibreringstid
Garmin Reactor 40 autopiloter er laget med enkel montering og minimal konfigurasjon og kalibrering i tankene. Etter installasjon av Reactor 40 piloten slår du den på og går gjennom dockside kalibreringen, og dermed er du klar - dette kan gjøres både på av og på vannet.
Helintegrering med Garmins kartplottere
Sammen med en kompatibel Garmin-nettverkskartplotter får du full kontroll over Reactor 40 uansett hvor du befinner deg på båten. I tillegg til å holde kursen i omtrent alle vær- og vindforhold, kan systemet også utføre en rekke forhåndsprogrammerte prosedyrer for dorging og søk. Pluss, med en kompatibel Garmin-kartplotter i nettverket og BlueChart® g2 eller g3 Vision® kart (selges separat), får du valgfrie funksjoner som autoveiledning, som automatisk styrer GPS-baner.
Koble til nettverksenheter
Reactor 40-autopiloten kan betjenes med opptil tre GHC™-rorkontrollenheter. GHC-enheten kommuniserer med autopilotsystemet via NMEA 2000®-nettverket, slik at autopilotens retningsdata enkelt kan deles med andre enheter. Dette gjør det mulig å benytte seg av MARPA og kartoverlegg når du er koblet til en Garmin-kartplotter. En valgfri håndholdt trådløs fjernkontroll er også tilgjengelig, men for høyeste nivå av brukervennlighet, kontrollerer du GHC-enheten ved hjelp av en kompatibel quatix® smartklokke med multisportfunksjoner.
Spesifikasjoner for kursberegningsenhet
- CCU Mål(LxBxH): 109x112x48mm
- Vekt: 200 g
- Temperaturområde: fra –15 til 55°C
- Dekselmateriale: fullstendig tett, støtsikker plast, vanntett i henhold til IEC 529 IPX7-standarder
- Lengde på CCU-kabel: 3m
- Inngangseffekt for NMEA 2000: 9–16V
- NMEA 2000 LEN: 3 (150 mA)
GHC50-spesifikasjoner
- GHC50 Mål(HxBxD): 105x140x51mm
- Strøminntak 9 til 32 V DC
- Vanlig strømforbruk ved 12VDC: 220 mA
- Maksimalt strømforbruk ved 12VDC: 400 mA
- Maksimalt strømforbruk ved 10VDC: 4,9 W
- Størrelse: B140 x H105 x D51 mm
- Berøringsskjerm: Ja
- Skjermoppløsning: 800 x 480
- Skjermtype: WVGA
- Vekt: 328 g
- Vanntetthet: IPX7
- Monteringsalternativer: flat eller innebygd
I esken
- Reactor 40 CCU (kursberegningsenhet)
- GHC™ 50 rorplasskjerm
- NMEA 2000®-droppkabler (2 m)
- NMEA 2000-strømkabel
- NMEA 2000-T-kontakter
- Signal
- Han- og hunterminatorer
- Sammenkoblingskabel
- Strømledning til ECU (elektronisk styringsenhet)
- Shadow Drive
- 1 liters pumpe
- Dokumentasjon
SKU | 02794-08 |
---|---|
Produsent | Garmin |
Grensesnitt | NMEA 2000 |
Autopilotintegrering | Ja |
Båttype | Motorbåt |
Inkludert betjeningsdisplay | Ja |
Driftsspenning | 12V, 24V |
Inkludert drivenhet | Ja |
Type styring | Hydraulisk |